Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Vážený autore, lituji, ale na základě svých zkušeností si dovoluji tvrdit, že vzdělání rozhodně není zárukou moudrosti. Ona i ta moudrost je velmi ošidná. Co bylo moudré včera, nemusí být moudré dnes atd.

0 0
možnosti
VV

To mate jiste pravdu.

Provolavat Sovetsky svaz nas vzor dnes uz opravdu neni moudre.

0 0
možnosti
MS

On je taky problém s pochopením, kde je vůbec cenzura povolená. Článek ústavy vůbec nerozlišuje v jakém prostoru je cenzura nepřípustná, takže obhájci pak v nevědomosti vztahují nepřípustnost cenzury i na uzavřenou komunitu jako je třeba Blog IDnes, nebo Facebook, kterou si pletou s veřejným prostorem. U veřejného prostoru nemáte u vstupu žádnou povinnost.

0 0
možnosti
LP

Pane Kotyku, co je svět světem, rodí se lidé hloupí, chytřejší a nejchytřejší. S tím nikdo nic nenadělá. Snad v každém blogu si stěžujete na lidskou hloupost, kterou jste se ale rozhodl měřit tím, že se podíváte na politické preference zkoumané osoby. Pokud souhlasí s vaší perferencí, jde o člověka vzdělaného a moudrého. Pokud nesouhlasí, jde o hlupáka, co nedovede správně posoudit dění kolem sebe. Nemyslíte, že stejný metr by mohla použít i protistrana ? To, co vy používáte na měření moudrosti, je jen postoj k záležitostem, který je dán duševním nastavením člověka, toho, jaké geny a výchova mu byly poskytnuty. Je to jen jeho postoj k dané věci. Nijak to nesouvisí s chytrosté nebo hloupostí. Tyto veličiny měřte pomocí iq testů, ne vašim dojmem, že ten kdo něco vidí jinak než vy, tak je hlupák.;-)

1 0
možnosti
Foto

Tvrdíte: Snad v každém blogu si stěžujete na lidskou hloupost, kterou jste se ale rozhodl měřit tím, že se podíváte na politické preference zkoumané osoby.

Můžete poukázat alespoň na jeden blog, kde jsem průkazně použil onoho měřítka, které ostatně nevlastním. A také by mne zajímalo, jak odhadujete mé duševní nastavení.

Ostatně je dokázáno, že mnoho podvodníků, ba i zločinců vykazuje cekem vysoké hodnoty IQ testu. Jinak pro mne se někdo stává hlupákem v okamžiku, kdy si neuvědomuje, že jeho vědomosti jsou omezené. Kupodivu i třeba nositelé Nobelovy ceny bez zardění připouštějí, že se mnohdy jen domnívají. Takže pro mne je často hlupákem ten, který tvrdí, že je neomylný.

0 0
možnosti
JK

Nádherné, takové předvánoční. Mě z toho vychází nádherné poselství - vše, veškeré pachtění lidské, nakonec spěje k pravdě, stačí jen dostatečně to něco zacyklit. ;-)

Jde o chápání pojmu cenzura, já ji beru jako veskrze špatnou, protože zakazuje z pozice nadřazenosti a moci to, co by z hlediska obecné morálky mělo být povoleno. Naopak zákazy, které jsou vyžadovány obecnou morálkou lze nazvat jako zákony a to psaní i nepsané. Zákon pak není cenzura, zákon je zákaz pozitivní a cenzura negativní. Jde jen o chápání pojmu, myšlenka je v podstatě shodná.

0 1
možnosti
Foto

Jistě v podstatě souhlasím. Je to věc názoru. Pro mne však, v pohledu na historii, způsobily mnohé „zákony“ více zla, někdy i smrt tisíců. Proto si myslím, že „cenzura“ je méně „nebezpečná“. Dává větší prostor pro diskusi než zákon.

0 0
možnosti
  • Počet článků 607
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1544x
Trochu jsem se toulal po světě - celých 32 let. Napsal jsem o tom i knihu s podtitulkem "aneb co se do zpráv nikdy nedostalo". K nalezení zde.Teď jsem se vrátil "domů" a mnohdy se velice divím, co to tu nacházím. Nemohu jinak, než se k tomu vyjádřit. Kdyby se o mně někdo chtěl dovědět poněkud více může tak učinit na www.mujcernobilysvet.cz nebo na www.mk-answer.com. Mimo jiné jsem také aktivní jako pedagog a snažím se mladým adeptům mediální tvorby předat něco ze svých zkušeností a názorů s nadějí, že by mohlo dojít v tomto oboru k lepšímu pochopení nároků veřejnosti na poznání duševního bohatství lidstva.

 

Seznam rubrik