Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a73v40e71l 94K20a45š71t10o44v48s12k69ý 7656674498803

Pane Michale , výborný článek .

+2/0
29.3.2016 14:54

J22a89n 40R87á58ž 1699643944510

Základní mýlkou uvažování je, že hidžab je znakem příslušnosti k náboženské komunitě. Tvrdím, že není. Procestoval jsem země, kde žijí stamiliony muslimů a kde ženy hidžab ani burku nenosí. Zahalování žen je znakem té nejprimitivnější formy tohoto náboženství a vyjadřuje nikoliv náboženství, ale je znakem absolutního podrobení se žen mužům.

Ombudsmanka je popletená bolševička, která nic o skutečné svobodě neví a tak je u ní nošení hidžabu, či burky znakem svobody náboženské, nikoliv znakem nesvobody lidské.

+11/0
27.3.2016 16:28

A34l61e87n25a 51H95r34d15i17n23o81v33á 8332352424261

Ode mě speciální velikonoční karma R^, jinak tak trochu hořké čtení, zvlášť v kontextu s některými komentáři.... :-/

+12/0
27.3.2016 11:27

K45a10r89e43l 97C55h54r45a85s95t18i24n59a 4773144740765

Degenerovaná civilizace jen ustupuje; dnes jsou to šátky, zítra burky, pak přijde pedofilie a kamenování za nevěru, diskriminace nevěřících psů, sekání rukou za krádež a nakonec zotročení, které islám připouští. Panu Bártovi & spol. to ovšem nevadí, sice padáme z dvacátého patra, ale je to pořád ještě dobré, vždyť jsme teprve u desátého.

+15/0
27.3.2016 11:25

J53i84ř82í 82Ř83e92z51n77í64k 4582532663575

Otázka zní, zda tomuto případně přirozenému vývoji se lze bránit státním násilím. A zda by to nebyl lepší stav než ten současný, který sám označujete za degenerovanou civilizací. Co vlastně tedy bráníte?

0/−5
27.3.2016 12:39
Foto

P87a64v96e70l 22M69a74c60h52a78č16e51k 5381552863

Máte můj souhlas i karmu, napsal jste to moc dobře.

Jen si někdy smutně povzdechnu, že by možná neškodilo za zlodějny sekat ruce. A také si společně s Mistrem pomyslím jak by bylo, kdyby se za hloupost zabíjelo.

To by bylo bytů volnejch. :-)

+8/0
27.3.2016 11:07

J19i54ř38í 19Ř17e56z79n50í58k 4422602173475

Už vidím, že přesně takto polemizujete proti máničkám či minisukním v 60. letech jako prvku naprosto cizorodému naší socialistické kultuře.

Naše maminky a babičky nosily klidně šátky třeba i ve škole. Viz fota z různých tehdejších akcí. Prostě časy se mění a zvyklosti v nich a nemá smysl do toho vtahovat státní moc. Ještě vpravo bylo vynuceno a je vynucováno státní mocí, tedy nejedná se o zvyklost.

Má smysl agitovat proti hidžabu, nějakým slušným způsobem je možné dávat svou nelibost, ale to je tak všechno, co by se s tím dalo a mělo dělat. Proti gustu žádný dišputát

+2/−29
27.3.2016 10:26

Z65d43e95n11ě77k 38B17á53r26t87a 5653431987258

Přesně tak.Dost lidí si bohužel plete rozdíl mezi tím co je zvyklost a co je zákon.

0/−13
27.3.2016 10:32

J15i76ř41í 55Ř47e63z67n19í29k 4432592103185

Tak prozatím čtyři hlasy touží po tom, aby do našich životů zasahovala státní moc. Divná to pravice. Není liberální, ale konzervativní.

0/−7
27.3.2016 10:54

L23a48d38i60s62l36a94v 19N81á15d72v98o48r43n91í66k 6724745177406

...velký mimoň opět boduje....hlavohadronoška nežaluje stát...žaluje školu...střední...tu zřizuje (většinou) kraj....ale mluvit nám do toho chce šabatka...to je státem zřízená funkce...kapišto...???

+5/0
27.3.2016 12:34

J78i44ř81í 11Ř15e69z82n97í34k 4762662283375

Paní Šabatová ale byla zřízena, aby nás chránila před státem.

0/−2
27.3.2016 12:40

L97a39d77i59s14l80a71v 30N90á33d71v67o55r97n30í74k 6514565687526

...takže do problematiky konkrétní školy a jejího školního řádu se nastolicovala zcela bezdůvodně....to jste chtěl potvrdit...???

+8/0
27.3.2016 12:41

J69i39ř78í 65Ř36e55z92n52í95k 4842152483545

Pokud by neexistovala povinná školní docházka. Nelze někomu něco nařídit, a pak dát podmínky, kdy to nemůže splnit. Samozřejmě, v rámci možností. Ale nezdá se mi, že by nošení šátku jakýmkoliv způsobem nějak narušovala školní výuku.

0/−4
27.3.2016 12:53

L70a49d13i24s17l67a92v 44N20á87d20v20o43r58n70í62k 6334815297966

...kecáte nesmysly...pokud je možné požadovat uniformu...pak je možné zakázat šátek....v čem vidíte rozdíl...???

+8/0
27.3.2016 13:46

L75a67d68i60s22l32a58v 87N28á33d15v28o33r22n83í58k 6274605447886

...jako obvykle jste úplně mimo....babičky možná nosily šátky i ve škole...ocenil bych nějaký odkaz na ta tehdejší fotky...ale tady se jedná o pravidla stanovená školou....nebo vy snad lezete do hospody v klobouku....???

+12/0
27.3.2016 10:54

J74i17ř59í 50Ř68e55z92n95í31k 4892722123855

Jistě že škola může si dát do svých stanov nosit povinnost nosit i školní uniformu, pokud to není v rozporu se Základní listinou práv a svobod, které takovéto omezení dovolují vždy toliko zákonem. Jenom nevím, jak takový zákon naformulovat negativně, tedy právo školy ve školním řádu něco zakázat. A jestli to vůbec má smysl.

0/−5
27.3.2016 11:00

J50a78r13o80m51í11r 84K18r15á26l 4850819914869

Nevíte ? A přitom to ve školním řádu je jasně už desítky let. Např. to, že na tělocvik se chodí ve cvičebním úboru.

+8/0
27.3.2016 11:05

J30i73ř22í 44Ř71e47z40n32í67k 4172272913665

Otázka zní, proč by součástí cvičebního úboru nemohla být pokrývka hlavy? Měl jsem to štěstí a viděl jsem arabku v plavkách, zkrátka fakt kromě hlavy zahalené nějakým něčím jsem nemohl uvidět vůbec nic.

0/−4
27.3.2016 12:42

Z38b62y65š38e59k 13H42l81i43n80k76a 3741583590793

Je to dost jednoduché. Představte si například, že by tam byl nějaký pastafarián a domáhal se toho, že chce nosit na hlavě cedník, jakožto symbol svého náboženského přesvědčení. Po něm přijdou další s jiným přesvědčením. A skončí to burkami. Kde najdete hranici?

+6/0
27.3.2016 12:47

J69a90r72o67m75í67r 72K31r19á55l 4110649554279

Ano, babička nosila šátek, ale neměla problém ho sundat tam, kde to bylo vhodné. Neodmítala ho sundat například při tělocviku. Jízda vpravo byla vynucena leda okolnostmi (štít se držel v levé ruce). A pokud se kdysi někdo smál máničkám, nebyl to důvod, aby se tím zabývala vláda, nebo nějaká neziskovka co si z toho udělala živnost.

+3/0
27.3.2016 10:59

J20i94ř62í 59Ř44e55z55n48í87k 4362782593145

Ono i tehdy požadavek zákazu mániček byl požadavkem poněkud konzervativnější veřejnosti, která se koneckonců oháněla také hygienou. Na počátku 70. let už to problém nebyl.

0/−2
27.3.2016 11:03

J86a92r44o68m23í86r 59K61r76á44l 4590259974659

No a ty tehdejší námitky těch pár konzervativců pokládám za stejně nesmyslné, jako ty dnešní snahy Šabatové a spol.

+5/0
27.3.2016 11:10

J40i56ř81í 58Ř47e86z63n32í84k 4242242243135

Tím, že šlo jenom o pár konzervativců, bych si nebyl tak úplně jistý. A co když proti nošení burky bude mít námitky pouze pár konzervativců?

0/−3
27.3.2016 12:45
Foto

L34i31b13o46r 88V25y63k84o37u74p85i86l 9766945659427

Babičky nosily šátky a dědečkové klobouky. Ale není pravda, že se tak courali po škole. Dědové věděli, kdy smeknout a šátek patří pouze vdané ženě, což učitelky nebyly ze zákona a žačky z důvodu věku. Křesťanství nic podobného nařízenému stylu oblékání nemá, jen pro příslušníky církevních řádů. Pletete tedy dvě věci dohromady.

+9/0
27.3.2016 11:47

J60i13ř44í 46Ř89e24z91n15í76k 4412722493635

Psal jsem, že na dobových fotkách školních tříd byly k viděny školačky přímo při výuce v šátcích.

Tato diskuze na toto téma se už odehrává roky, takže za ty roky ledacos lze spatřit.

A celou dobu mám námitky, že by mělo být něco podobného předmětem zákazu. Samozřejmě školní řád v mezích zákona to může upravovat. Ale předem.

A jenom v případě neexistence povinné školní docházky.

0/−2
27.3.2016 12:50

J17i29ř54í 98J83o34n40á73š 2962695109443

Zatraceně,netrefil jsem mínus...;-DRv

0/0
28.3.2016 10:40

I79v13a80n 95M70a69r90e97k 6884348212

Karma jak vyšitá [>-]R^ A hezké Velikonoce p.Kotyku R^

+11/0
27.3.2016 10:22

L79a77d23i20s38l96a69v 56N52á23d30v30o54r41n87í92k 6694345687626

...souhlas...

+10/0
27.3.2016 10:13

J42a43n 11Z19a21h20r18a15d71n81í50č74e82k 1182734318

Pěkně a pravdivě napsáno. Paní Šabatová rozhodně není na svém místě , stejně jako ministr Dienstbier . Mají jen dobré kamarády a těm je jedno , že škodí . Ono škodí více politiků a nic se neděje .

+20/0
27.3.2016 9:47

Z70d24e11n75ě37k 23B56á30r58t82a 5353641827758

To,že někdo chce dodržovat zvyky své kultury,ještě nutně neznamená,že pohrdá kulturou ve které žije.Kdo a co nosí na hlavě,nebo co si dělá doma k obědu je tak to poslední co by naši kulturu mělo ohrozit.Máte pocit,že by po nás někdo chtěl abychom začali nosit šátky nebo přestali jíst vepřové...?To je trochu pseudoboj proti něčemu,co po nás nikdo nechce...

+1/−34
27.3.2016 9:32
Foto

M30i73c30h70a77l 45K75o13t97y28k 4882633846698

Můžete si můj text přečíst ještě jednou? Tedy, pokud to pomůže.

+22/0
27.3.2016 9:37

Z71d55e46n46ě66k 66B32á55r32t91a 5353291867798

Já jsem ho četl.To,že u nás je zvykem jíst vepřové a pít pivo,ještě neznamená,že to musí dělat každý.Nemám pocit,že je na to nějaký zákon.Žádný zákon ani nepřikazuje,kdo a co kdo má nosit na hlavě.Ta analogie s jízdou v protisměru,je tedy dost nesmyslná.Tu zákon přikazuje.

0/−19
27.3.2016 9:49

J60i38t84k53a 32T94o60m76k53o21v39á 8376543662252

Pan Kotyk vám zapomněl napsat, že si ten text máte nejen ještě jednou přečíst ale taky se pokusit ho pochopit. Tedy je-li to možné.

+29/0
27.3.2016 10:01

Z82d86e72n37ě85k 57B13á45r87t96a 5253531747508

Vy jste snad nějak zaznamenala,že by někdo chtěl abychom měnili své zvyklosti a zákony?Paní Šabatová má nevděčnou práci,musí se zastat i lidí,kteří nejsou ve společnosti v oblibě.Jinak je zajímavé,že podobný případ musel řešit i ombudsman v Rusku.A řešil ho úplně stejně jako naše ombudsmanka.

+1/−11
27.3.2016 10:22

L38a44d58i58s94l52a69v 42N44á40d88v19o94r11n34í16k 6394215647396

..já jsem zaznamenal...že paní Šabatová chce aby škola měnila své zvyklosti...které až dosud stanovují...že uvnitř... se pokrývka hlavy nenosí...

+6/0
27.3.2016 10:56

Z49d14e61n90ě10k 31B56á91r95t55a 5173511857358

Já to chápu,nikde žádný uprchlík a proti někomu,kdo "ohrožuje naši kulturu" se bojovat musí...;-)

0/−2
27.3.2016 11:54

T25o75m80á77š 59Š24k54v49r51n42a 3488766620114

Holt to je ta "elita" - když u druhých najde sebemenší chybu, hned prohlašuje "stydím se za ty, co neumí pravopis" a když je na chybu upozorní někdo jiný, cítí se být uražena, ublížena a ppnížena. Holt néco jako sebereflexe a svědomí je dobré akorát pro "xenofobní plebs" :)

+1/0
27.3.2016 10:59
Foto

J20i81ř67í 13H87e45r11m33á82n67e58k 4726942772460

To je to samé jako se homosexualismem, tedy nikoli homosexualitou, jako takovou, ale politickým hnutím, který si za záminku bere "svobodu" či "rovnoprávnost" homosexuálů.

Ale žádná taková rovnoprávnost přece, v intimním slova smyslu, nemůže existovat. V občanském ano, ale v intimním ne.

A jádrem pudla je, že homosexuálové mohou u sebe doma konat vše, co jejich libido ráčí. Ale, prezentovat to navenek, je alespoň v Rusku trestné.

A my bychom se měli, za každou cenu, bránit tomu prezentování se muslimů navenek. Doma ať se chovají, jedí a podobně, jak chtějí. Ale nemohou si svá práva vynucovat na veřejnosti.

+5/0
27.3.2016 9:39

J88i33ř47í 32Ř69e84z58n35í60k 4612502833985

A co s těmi máničkami?

0/−1
27.3.2016 10:56

M62a29r52t32i68n 54P81e24t87r13z63i50l33e91k 5925224294855

mily pane Barto,jestlize zacne nabozenstvi,at uz jakekoliv,byt nadrazeno nad pravem,predpisy,je asi neco hodne spatne.v demokracii plati,ze prava jedince plati do te chvile nez se zacnou dotykat prava druheho.ano,je u nas zarucena svoboda vyznani ale jen do te chvile nez tato vira porusi nejaky zakon ci predpis.v tomto pripade skolni rad.

vira ci nabozenske vyznani nemuze urcovat zakony ci predpisy

+12/0
27.3.2016 9:47

J28a76r13o62m18í10r 53K91r26á61l 4560169504479

Nejde tu o zvyky své kultury, ale o snahy vnutit je většině těch, kteří jsou tu doma a mají ty zvyky jiné.

+2/0
27.3.2016 11:03

V60á12c70l62a25v 36C13a49p94o32u10š29e82k 2818461919649

Že nás nikdo nenutí? Dočkej času, jako husa klasu.

0/0
27.3.2016 12:41

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz